úterý 23. srpna 2011

Recenze - Upíří polibky: Počátek

ZR1128_Upiri_polibky.jpgAnotace:

Může se sen o lásce k upírovi stát skutečností?
Šestnáctiletá Raven se odmalička touží stát upírkou. Žije v malém městečku jménem Dullsville a nemá to právě lehké – nerozumí si příliš se spolužáky, kamarádí se pouze s farmářskou dívkou Becky a pochopení nenachází ani u svých rodičů. Hodně času tráví na hřbitově a okouzleně pozoruje staré strašidelné sídlo na kraji jejich městečka.
K Raveninu velkému překvapení a vzrušení se jednoho dne nastěhuje do starého sídla nová rodina, Sterlingovi. Vypadají poněkud zvláštně a brzy začnou kolovat zvěsti, že Sterlingovi jsou upíři. Zda je tomu skutečně tak, se rozhodne nadšená Raven zjistit. Seznámí se s mladým a okouzlujícím Alexandrem Sterlingem… a přeskočí mezi nimi jiskra. Je však Alexander skutečně upír? A pokud ano, bude schopen Raven proměnit?
Autorka románu Ellen Schreiber mistrně spojila romantiku s humorem a vytvořila tak příběh,který si získá srdce každé dospívající dívky.

Nakladatelství: Zoner Press
Počet stran: 160
Vazba: Měkká
Datum vydání: 2011

Návrat ke starému:
Vzpomínáte si ještě na ty staré dobré upíry, kteří nesvítili na slunci, nemohly na denní světlo jen proto, že mají kámen lapis lazuli u sebe...? Dali se zabít dřevěným kolíkem a spali v rakvích. Jestli ne, tak tahle knížka vám tyhle vzpomínky rozhodně oživí. Zdejší upíři mají jako postele bedny s hlínou a pochází z Rumunska. Nejedí česnek a nechodí na slunce.

Raven milovnice černé a upírů:
Hlavní hrdinkou knihy je 16-ti letá Raven, která vůbec nezapadá do městečka, kde bydlí se svými rodiči a mladším bratrem, kterému říká Ňouma. O škole ani nemluvě. Její úhlavní nepřítel je Trevor se kterým válčí už od školky. Ostatní spolužáci je taky nemají příliš v lásce. Má jedinou kamarádku jménem Becky, kterou brání před šikanou. Miluje černou barvu, tmu, staré domy, ale hlavně upíry. A hádejte, co si vzala za kostým na Halloween. Šla za tenistku :) Jo Raven to za kostým považuje :).

Strašidelné sídlo má nové majitele:
V Dullsville, kde Raven žije je jedno staré sídlo, které je už nějakou dobu prázdné. Jednoho dne se ovšem do sídla nastěhují noví majitelé. A Raven milovnice dobrodružství se samozřejmě o nové nájemníky zajímá. Po Dullsville se navíc začínají šířit drby, že noví nájemníci jsou upíři. Nechodí totiž ve dne ven, všechny záležitosti za ně řeší jejich komorník. Ano, čtete správně, upíři mají komorníka :). V restauraci si objednávají jídlo výhradně bez česneku. Pro Raven jsou zkrátka velmi zajímaví.

Raven a Alexander:
Zajímavá to dvojice. Oba milují hřbitovy, oblékají se výhradně do černé a lidé o nich nemají moc valné mínění. Alexandrova postava se mi docela zamlouvala. Líbilo se mi, jak byl ze začátku nesmělý a nevěděl pořádně, co má dělat :). Zkrátka mi připadal roztomilý. V průběhu se ale začal stávat jistějším v kramflecích - jak se říká.

Můj názor:
Oddechová knížka u které se taky zasmějete. Líbilo se mi, že autorka vytvořila postavu Raven jako holku, která se chce stát upírkou už od začátku knihy, udělala z ní taky milovnici hororů a černé. Ve většině ostatních knížek se hlavní dívčí postavy upírkami stát vůbec nechtějí, ale tady, tady je to právě naopak.

Hodnocení:

Tímto bych chtěla poděkovat nakladatelství Zoner Press za poskytnutí recenzního výtisku.