sobota 27. srpna 2011

Recen - Hunger games: Vražená pomsta

hunger games_vrazedna 150Anotace:
Jste hladoví po dalším strhujícím čtení? Napínavý příběh dobrodružství, útlaku a romantiky pokračuje!

Katniss dosáhla vítězství v Hladových hrách aktem vzdoru proti všemocnému Kapitolu a jeho krutým pravidlům. Katniss s Peetou očekávají pomstu mocných. Překvapivé výsledky zápasu v drsné reality show však povzbudily obyvatele země Panem, aby se postavili k odporu, a v krajích se formuje odboj. Podaří se zabránit krvavému střetnutí, jehož důsledky by byly víc než hrozivé?


Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 328
Vazba: Měkká
Datum vydání: 10/2010

Akt vzdoru:
Kapitolu nikdo nevzdoruje!Jednou se kraje o vzpouru pokusily a dopadlo to vznikem Hladových her a zánikem třináctého kraje. Ale teď je všechno jiné. Katniss s Peetou dali všem naději. To, co Katniss udělala v aréně s jedovatými bobulemi Kapitol považoval jako vzdorování vůči pravidlům i když Katniss o tom až tak neuvažovala. Po tomhle činu se ovšem dalo vše do pohybu. Kraje a lidé v nich se začínají bouřit. Ovšem nikdo neví, jak to dopadne, protože prezident Snow je velice zákeřný.




Symbol dává neději:
Pamatujete si, co Katniss dostala na památku od Madge než odjela do Kapitolu na Hladové hry? Ano, Byl to odznáček s Reprodrozdem. Většina povstání má nějaký symbol, do kterého lidé vkládají své naděje na lepší život. A právě reprodrozd spolu s Katniss se stali symbolem povstání a nepokojů v Panemu. Lidé v ně vkládají naděje a nosí u sebe něco, na čem je tento symbol, aby ukázali, že jsou na Katnissině straně.



Zásadní zvraty:
Těch se tady dočkáte opravdu hodně. Vlastně bych řekla, že celá knížka je jeden zásadní zvrat.
Nebudou se týkat pouze krajů, ale také Hladových her. Tentokrát totiž 75. ročník her a to znamená čtvrtohry. Na každé takovéto hry si Kapitol chystá něco "mimořádného" Ale tentokrát je to přímo hrůzostrašně děsivé.

Jsou snad ve středověku a zemích třetího světa?!:
Dost často mi to tak přišlo. Velký nedostatek jídla, což bylo vinou vlády Kapitolu, praktiky trestu, které byly ve středověku a v dnešní době každému příjdou absolutně nemyslitelné.
Ve dvanáctém kraji mají mírotvorce, kteří jsou v celku normální, někteří dokonce milí jako například Darius. Ovšem období vzdoru si žádá nové a velice přísné mírotvorce, kteří začínají ve dvanáctém kraji vládnout tvrdou rukou a to, co dříve lidem odpustili noví neodpouští a přichází tresty. Bičování, pranýř, vyříznutí jazyka... Ano, čtete dobře! Jak říkám středověk.

Nedůvěra a spojenectví:
Zoufalá doba si žádá zoufalé činy. A tak lidé dělají to, co by za běžných okolností nikdy neudělali. Jenže běžné okolnosti jsou pryč a místo nich jsou tu nové a velice nebezpečné. Lidé se proto i přes nedůvěru stávají spojenci aby přežili a udrželi na živu své milované.

Katniss, Peeta a Hurikán:
I přes to, že Katniss a Peeta vyhráli Hladové hry, nemají klid. Katniss totiž svým činem naštvala prezidenta Snowa. Což není vůbec dobré., je to přímo katastrofa. Katniss musí prezidenta přesvědčit, že to s Peetou myslí vážně a že ho opravdu miluje. To se ale nelíbí Hurikánovi, nejlepšímu příteli Katniss. Ten ji totiž taky miluje.
V každé knížce si z milostného trojúhelníku vyberu jednoho, kterého mám oblíbeného a druhého nemám moc ráda. Ale tady je to problém. Mám ráda oba, Peetu i Hurikána. Oba jsou skvělí. I když nazvat jejich vzdat milostným trojúhelníkem není moc přesné. Autorka totiž Katnissiny city popisuje dost chladně. Katniss se nikdy nechtěla vdávat a mít děti. To vše kvůli Hladovým hrám. Nechce totiž s hrůzou pozorovat, jak vylosují její dítě.


Můj názor:
Naprosto dech beroucí kniha. Už první díl mi připadal úžasný, ale druhý, tak to je teprv něco. Když jsem v recenzi na Les kostí psala, že jsem vypotřebovala snad 100 kapesníčků, jak jsem u knížky brečela, tak to nebylo nic v porovnání s Hunger games. Nebyla snad jediná stránka u které by mi netekly slzy z očí. Řvala jsem jak malé děcko. A to, jak jsem psala, že u knížek skoro vůbec nebrečím teď musí vypadat, že jsem lhala :) Ale já fakt skoro nebrečím, to jen teď ty dvě knížky :)
Teď už jsem zvědavá jen na třetí díl protože lepší jak ten druhé ho autorka už snad ani napsat nemůže.
Taky se už nemůžu dočkat filmového zpracování. Jsem zvědavá, jak si s tím tvůrci poradí.

Hodnocení:

Tímto bych chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat