sobota 8. října 2011

Recenze - Percy Jackson: Zloděj blesku

Největší obrázek výrobku Percy Jackson – Zloděj bleskuAnotace:
Jmenuji se Percy Jackson. Do teď jsem si myslel, že jsem obyčejný kluk, kterého čeká vyhazov ze školy. Zjistil jsem ale, že můj otec je bůh z Olympu. Moje učitelka se proměnila v krvavou příšeru a kamarád je Satyr. Všichni na mě mají spadeno a podezřívají mě z krádeže blesku, zbraně mocného boha Dia. Musím dokázat svou nevinu a najít ukradený blesk a s ním i zloděje. Pomůžeš mi? Bude to ale nebezpečné, tak neříkej, že jsem tě nevaroval!

Nakladatelství: Fragment
Počet stran: 400
Vazba: Tvrdá
Datum vydání: 2009

Neobyčejný chlapec:
Celých svých 12 let si Percy Jackson myslí, že je naprosto obyčejný chlapec. Má sice problémy ve škole, každý rok chodí na jinou, myslí si, že má dislexii, protože je velice hyperaktivní a písmenka se mu rozbíhají po papíře. Ovšem opak je pravdou. Percy Jackson je polobůh. Celé ty roky nic netušil, ovšem teďje všechno jinak.



Nový život, noví lidé...
Poté, co Percy zjistil, kdo vlastně je si začíná zvykat na nový život a nové lidi, ale ne jen lidi. Také na různé nové bytosti. Kentauři, Satyrové, Nymfy... Je toho opravdu hodně. Začíná vidět svět takový, jaký doopravdy je. Vidí věci a bytosti, jaké normální smrtelník nemá šanci vidět a znát. Zjišťuje, že svět je úplně jiný, než jaký až doposud znal.


Tábor polokrevných:
Je to tábor pro polobohy a jiné nadpřirozené bytosti. Normální smrtelník se tam nemá šanci dostat. A právě do tohoto tábora se dostal Percy, protože v normálním světě ho honily příšery a do tábora se nedostanou. Zjišťuje, že není dyslektik, to, že se mu rozbíhají písmenka po papíře je proto, že se mu vše převádí do řečtiny, učí se bojovat, učí se o řeckých bozích...


Ztratil se blesk:
Je to velice mocná věc, která patří Diovi a ten si myslí, že ho ukradl právě Percy a hrozí, že rozpoutá válku nejhorší kterou kdy lidstvo zažilo. Proto se Percy, jeho nejlepší přítel Grover a Anabeth dcera Athény vydávají na misi, hledat Diův blesk. Jejich mise je jedno velké dobrodružství za druhým. Setkají se tváří v tvář s Medúzou, bohem války Áresem a dokonce musejí jít až do podsvětí, kde se setkají s Hádem. 



Lekce z řecké mytologie:
V téhle knize jsem si zopakovala většinu nejznámějších bohů z Řecka. Dia, Poseidona, Athénu, Afroditu... A dozvěděla se více o řecké mytologii. Nevím sice jestli jsou všechny fakt pravé, ale i díky tomuhle jsem si knihu oblíbila.


Svět řeckých bohů ve 21. století:
Je úplně jiný, než dříve. Olymp představte si je v New Yorku na Empire state building v 600. patře, což mi přišlo docela vtipné, ale líbilo se mi to. Taktéž vstup do podsvětí, který se nacházel v Hollywoodu v jednom nahrávacím studiu. Převozník Cháron nosí jen ty nejlepší obleky :D a chce zvýšit plat.


Film versus kniha:
Předtím, než jsem dočetla knihu jsem se mrkla i na film a musím říct, že jsou tam věci celkem jinak než v knize. Například s Áresem, výpravou... Film se mi líbil, ale přiblížila by jsem ho více knize.



Můj názor:
Velice hezky napsaná kniha, která je skvěle čtivá a kdo má rád i jen trochu řeckou historii a bohy, tak si ji určitě přečtěte. Já jsem si tuhle knihu opravdu oblíbila. Jo a má celkem velké písmenka, takže se rychle čte :D


Hodnocení: 

Tímto bych také chtěla moc poděkovat nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat