středa 13. července 2011

Recenze - Pěvkyně ve sněhu

Pěvkyně ve sněhuAnotace:
Nevya je "ledová planeta" bez jakékoli vyspělé technologie. Léto sem přichází jednou za pět let. Zůstat venku v noci znamená jistou smrt. Nevyané se plně spoléhají na Kantory a Kantorky, muže a ženy, kteří mají schopnost proměňovat energii psí prostřednictví hudby na teplo a světlo. Mreen je pravděpodobně nejtalentovanější Kantorka, která kdy vystudovala Konzervatoř - ale není schopna vydat ze sebe ani hlásku.

Nakladatelství: Triton
Počet stran: 344
Vazba: Měkká
Vydáno: 2007

Kniha:
Tahle knížka není asi moc známá. Já osobně jsem ji vůbec neznala. Je pravda, že ze začátku jsem se do ní nemohla začíst, pořád jsem to odkládala. Když jsem se ale prokousala asi padesáti stránkama konečně mě kniha vtáhla do děje a já četla, četla a četla. Každopádně nakonec se z toho vyklubal celkem dobrý příběh.

Cizí slova:
Tak těch se v knize objevovalo opravdu hodně. Autorka se totiž vymyslela věci, které neexistují a těm poté vymyslela názvy. Co mi na tom ale vadilo bylo to, že pokaždé, když se v textu objevilo cizí slovo, musela jsem listovat dozadu a zase zpět. Kdyby to bylo napsané třeba vedle v závorce, nebo na spodní straně stránky. Já vím, chtěla bych už moc, ale tohle mě fakt štve :)

Pěvci:
Pro lidi z planety Nevya jsou velice důležití. Dokáží vytvořit teplo a světlo k přežití na planetě, kde léto přichází 1x za pět let a to jen na chvíli. V této knize byly dvě hlavní dívčí postavy a to Mreen a Emle. Mreen byla Kantorka, to znamená, že dostudovala školu pro pěvce, ale je němá, což mezi nadanými ani tak nevadí, komunikují totiž mezi sebou pomocí myšlenek. Její talent je tak obrovský, že ani nevadí, že nemůže zpívat při hraní na fillu (hudební nástroj). Emle má problémy zahrát určité melodie a proto doprovází Mreen do jejího nového domova, kde za ní má mluvit než se lidé naučí znakovou řeč. Tam se Emle seznámí s Lukem - hlavní mužská postava. Pěvci také nesmí mít děti a nesmí se vdávat a ženit. Zmenšilo by to údajně jejich talent.

Kantorisy:
Domovy, kam jsou Kantoři po dokončení školy přidělování. Pomáhají zde lidem při léčení, ohřevu vody, udržování tepla, světla... Kantorisy jsou do sebe navzájem daleko a většinou se stává, že pěvci se už nikdy nevidí se svou rodinou, nebo jen velmi zřídka.

Luk:
Velice pracovitý, hodný a milý kluk. Pracuje pro Axla jeho matka se totiž Axla vzala za manžela, když její první manžel zemřel. Luk má ještě sestru Gwin, kterou před Axlem chrání. Má ji velice rád a stará se o ni. Po setkání s Emlí se z nich stanou přátelé a Luk se do ní dokonce zamiluje.

Zloduch:
Ani v téhle knize není nouze o zloducha a že mě pěkně štval. Jmenoval se Axl a jediné, co uměl bylo přivlastňovat si zásluhy jiných, ponižovat a psychicky týrat. Dokonce se snížil i k únosům a vraždám. Ale na každého jednou dojde. I na něj.

Hodnocení:

Originální obálka:
book cover of