sobota 10. prosince 2011

Kouzlo pohádek (1)


Více informací naleznete u Syki.

Já vím, já vím tohle meme se má na blogu zveřejňovat každý pátek, ale včera jsem se vrátila pozdě a už jsem to nestihla. Padla jsem do postele totálně mrtvá, tak snad mi odpustíte, že je to až v sobotu večer, protože tohle meme se mi moc líbí a chci se ho zúčastnit. 

Popelka

Filmové pojetí:
Dnes to vezmu z filmového pohledu, protože pohádky jsem spíš viděla v televizi. Neříkám, že mi je rodiče nečetly, ale dnes už si spíš vybavuju ty pohádky z televize než z knížek :)
Bez téhle pohádky si Vánoce už vůbec nedokážu představit. Každý rok pravidelně sedím u televize a koukám na ni i když ji znám nazpaměť. Viděla jsem ji v několika různých filmových i disneovských zpracováních a stejně se mi nejvíc líbí ta tradiční s Libuškou Šafránkovu a Pavlem Trávníčkem. 
Pamatuju si taky, že když jsem byla malá, viděla jsem černobílé zpracování této pohádky a tam si nevlastní sestry Popelky řezaly nohy. Jedna si uřezala paty, aby se vešla do střevíčku, ale prozradil to na ni holub a tak si druhá uřezala prsty, ale taky ji to nepomohlo, protože holoubek ji napráskal :D Jako malá jsem to nechápala a měla z toho "trauma" :D a pořád se ptala, jak je možné, že si uřezaly prsty a paty, vždyť to přece nejde, umřely by. 
Další filmové zpracování, které se mi taky moc líbilo je film Moderní popelka s Hillary Duff a Chadem Michaelem Murrayem. Na tenhle film se podívám ráda i dnes. 
No a samozřejmě nemůžu zapomenout na kreslené zpracování, od Disneyho, které je taky moc hezky udělané.

   

Žádné komentáře:

Okomentovat