čtvrtek 22. prosince 2011

Hostující recenze - Paranormálové

Název: Paranormálové - Zlodějka Duší 1. Díl
Autor: Whiteová Kiersten
Rok vydání: 2011
Počet stran: 352
Nakladatelství:  Fortuna Teen

„UPÍŘI
VIDÍM VĚCI, KTERÉ TY NEVIDÍŠ“
„VLKODLACI
VYPÁTRÁM VĚCI, KTERÉ TĚ PRONÁSLEDUJÍ“
„VÍLY
OCHRÁNÍM TĚ“
„VODOUŠI
…ALE TEĎ TĚ NEOCHRÁNÍM ANI JÁ“

Hlavní hrdinkou této knihy je šestnáctiletá Evie, která pracuje pro Mezinárodní agenturu pro zadržování paranormálů (MAZP), která chytá vlkodlaky, upíry, čarodějnice a další nadpřirozené bytostí s pomocí svého růžového taseru a díky své nadpřirozené schopnosti dokáže prohlédnout okouzlení, která každá nadpřirozená bytost má.  Je to pravá hrdinka, odvážná a staví se k problémům čelem. Nicméně, není to život, který by si vybrala. Evie by chtěla víc žít jako „normální“ teenager. To se ale brzy změní. Paranormálové začínají z neznámých důvodů umírat a kolem Evie se začínají dít podivné věci. Potom se na scéně objeví Zlodějka duší a Evie jde o život.
Můj názor: 
Této knížky jsem si všimla už v předchozím roce, kdy byla tato kniha vydaná v originále. Zaujala mě hrozně moc obálka knihy, kterou máme naštěstí stejnou, protože by to byla škoda. Na tuto knihu jsem již vloni nečetla nijak moc kladné recenze, takže jsem ji brala s odstupem a nevím, zda to bylo díku tomu nebo ne, ale kniha se mi líbila. Celou knihu jsem měla přečtenou během jednoho dne, což u mě je zázrak, málo kdy se mi to povede. Kniha je moc dobře napsaná, stylem mi trochu připomíná Odstíny Života. Paranormálové následuje známí vzorec v YA fantasy o dívce, o kterou se zajímají dva kluci. Jedním z nich je okouzlující a umělecky nadaný mladý kluk, který může změnit svou podobu, na koho chce a kdy se mu zachce, zatímco ten druhý je silný a nebezpečný a používá staré čáry, které mohou vést k odpovědi o Eviině původu a smyslem jejího života.
I když konec nenavazuje takovou tendenci k tomu, abych si musela hned přečíst další díl, doufám, že se dočkáme i překladu pokračování.
Příběh je akcí nabitý a s notnou dávkou humoru v každé kapitole. Je veselý, drzý a zábavný s elektrickou směsí nadpřirozených bytostí.
Chtěla bych touto cestou poděkovat nakladatelství FORTUNA za poskytnutý recenzní výtisk této knihy.
Recenze od Alipeli , ponechána v původním znění od autorky.

Žádné komentáře:

Okomentovat